AANNEMINGS- EN TRANSPORTBEDRIJF

GEBR. KALKMAN B.V.

VERHUUR, GRONDWERK & WEGENBOUW

Geschiedenis

Het bedrijf Gebr. Kalkman B.V. is ooit begonnen als een eenmansbedrijf: Fa. Kalkman. In 1970 is het bedrijf opgericht door Gert en Lenie Kalkman. Er was nog geen sprake van gebroeders. Het bedrijf verrichtte werkzaamheden, zoals het transport van zand en grond. In 1973 kwam broer Dip Kalkman in het bedrijf. In 1973 werd er met drie kiepauto’s transport van zand en grond verricht.

Het bedrijf groeide gestaag en breidde dan ook snel uit. Zo kwamen er in de jaren ‘80 verschillende grondverzet machines bij. De werkzaamheden van het bedrijf bestonden niet alleen meer uit het transport van grond en zand, maar nu ook uit grond verzetten. Omstreeks 1976 kreeg het bedrijf de naam Gebr. Kalkman B.V.

Rond 1989 werden er kraanauto’s aangeschaft. Hierdoor had Gebr. Kalkman B.V. zich weer uitgebreid met nieuwe werkzaamheden. Daarnaast kwamen in 1989 Pleun Jan en Arie Kalkman in het bedrijf, die Gebr. Kalkman B.V. nu samen leiden.

Tevens voerde Gebr. Kalkman B.V. van 1995 tot 2014 internationaal transport uit in België, Frankrijk en Engeland. Sinds oktober 1998 is het servicepakket uitgebreid met gladheidsbestrijding in opdracht van Rijkswaterstaat en bedrijven/particulieren.

Missie

Bij Gebr. Kalkman B.V. staat de wens van de klant centraal. Wij bieden onze klanten een ruim aanbod van allerlei diensten: vanaf diverse voorbereidende werkzaamheden vooraf tot adequate en beheerste uitvoering van de werkzaamheden, waarna snelle en correcte administratieve afhandeling volgt.
Ons streven wordt ondersteund door gemotiveerd en bekwaam personeel, dat in staat is met een up-to-date machinepark van autolaadkranen, kiepers en kranen het werk uit te voeren, ook buiten de reguliere werktijden.

Visie

Gebr. Kalkman B.V. wil klantgericht ondernemen om de continuïteit van het bedrijf te waarborgen. Zij wil nu en in de toekomst een betrouwbare samenwerkingspartner zijn door het aanbieden van goede service en kwaliteit voor haar klanten. Daarnaast heeft Gebr. Kalkman B.V. een beleid waarbij permanent aan veiligheid en gezondheid van personeel (en derden) wordt gewerkt. Ook wil Gebr. Kalkman B.V. een bijdrage leveren aan een duurzame samenleving door een beleid te voeren waarbij het milieu gerespecteerd wordt, onder andere door duurzame investeringen en CO₂-reductie.


Kernwaarden

Service

Datgene leveren wat de klant eist en zelf ook eisen stellen aan de producten die worden ingekocht. Gebr. Kalkman B.V. levert bij iedere verkoop een certificaat. In het certificaat is een beschrijving van het product te vinden, onder andere specificaties van het materiaal en locatie van herkomst.

Eerlijkheid

Als iets niet gaat (lukken), wordt dat eerlijk gecommuniceerd. Gebr. Kalkman B.V. vindt het belangrijk dat er op zo'n moment overleg plaatsvindt zodat Gebr. Kalkman B.V. en de klant tot een compromis kunnen komen. Iets beloven en dat vervolgens niet nakomen, gebeurt binnen Gebr. Kalkman B.V. niet.

Administratie

Gebr. Kalkman B.V. probeert zich te onderscheiden van de concurrenten door de snelle afhandeling van de administratie. Dit wordt door de huidige klanten als erg prettig ervaren!